Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nina__31
MEDLEM

Personal i Norge

Hej, 

Vi har personal som arbetar både i Sverige och i Norge.

Den norska inkomsten ska dom skatta för i Norge och den svenska i Sverige.

Det kan vara både och i samma lönekörning.

Hur kan jag lägga upp allt i systemet?

Vi ska betala svenska arbetsgivaravgifter på allt, både norska och svenska bruttolönen.

Vi har hjälp av ett norsk redovisningsbyrå som gör den norska "lönekörningen" hos dom så jag får alla belopp till mig. 

Skulle vilja ha de anställda upplagda 2 ggr i systemet men med olika inställningar.. men det går inte vad jag vet?

 

Någon som har nån idé?

 

3 SVAR 3
Thomas51
CHAMPION

Du måste ha två olika löneprogram. Visma lön för den svenska personalen och ett norskt löneprogram för den norska. Hur är du registrerad i Norge? Som arbetsgivare borde du ha ett norskt organisationsnummer, men vilken bolagsform har du i Norge?

 

 

Hej, 

 

Jag har en norsk redovisningsbyrå som gör den norska lönekörningen, så det är löst. Men jag måste in med det i det svenska löneprogrammet ändå eftersom det ska betalas svenska arbetsgivaravgifter på det.

Vidare ska det väl vara semesterlönegrundande också..

Vi har norskt org nr och ett NUF.

 

 

Hej @Nina__31

 

Jag ska försöka bena ut detta så du får det så smidigt som möjligt. Du skriver att du vill ha in varje anställd två ggr i systemet, precis som du är inne på så går inte detta i dagsläget men jag är inte riktigt med på varför? Du får gärna förtydliga för jag tänker att situationen kan gå att lösa utan att behöva göra det.

Är det inte mer än själva arbetsgivaruppgiften du ska lämna in så är min rekommendation att göra det manuellt på skatteverkets hemsida.Tänkte på de semestergrundande värdena också, även dessa går att fylla i manuellt i löneprogrammet. 

Men du kan väl återkomma och förtydliga lite hur ert arbetssätt är tänkt att fungera och vad du vill få ut av det. Så ska jag ta en titt på det igen och försöka lösa det på bästa sätt! 🙂 
/My