Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Maria Lundqvist
NY MEDLEM

Problem med att namnen är synliga i xml-filen

Hej, vi har upptäckt att namnen på de anställda syns i xml-filen som skickas till banken (Handelsbanken) vid löneutbetalning. Är det ett känt fel eller någon annan som haft problem med det?

Då det är fler än löneadministratören som har inloggning till banken är det ett akut problem!

Lång kö på telefonsupporten och på chatten kunde de inte hjälpa till.

/Maria

3 SVAR 3
Maria Lundqvist
NY MEDLEM

Nu har jag fått kontakt med telefonsupporten som undersöker ärendet.  /Maria

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag dubbelkollade detta och i filspecifikationen från banken så står det att namnet är ett obligatoriskt fält i XML-filen så vi kan tyvärr inte göra så mycket åt det.

Jag förstår också att det kan orsaka interna bekymmer hos er. Skulle det kunna finnas någon särskild hantering på banken som gör att ni slipper problemet? Du kanske kan kika med Handelsbanken om de har några förslag på hantering? 

Mvh

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej igen @Maria Lundqvist !

Min kollega hörde av sig till Handelsbanken igen gällande detta om det finns något du kan göra för att detta inte ska vara ett problem för er.

Och det visar sig att det går att styra i fullmakten som respektive person har på Handelsbanken.

Den på företaget som har möjlighet att administrera fullmakter kan justera fullmakterna så att endast de personer som ska ha tillgång till att se filinnehållet för löner kan göra det. Det görs via Handelsbankens internettjänst.

Behöver du hjälp eller vägledning via internettjänsten kan du ringa 077177 88 99 dygnet runt eller kontakta ditt lokala kontor under dess öppettider.

Hoppas att det hjälper dig att lösa problemet!

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~