Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ellge_
MEDLEM

Problem med nedladdningen

Detta meddelande får jag i princip varje gång jag uppdaterar lön 600 via programmet.

Om jag klickar på "Fortsätt" 4-5 gånger (det visar fortfarande 0% nedladdat) sedan Avbryt och börjar om så har programmet laddat ner programmet och installerar direkt. Rätt irriterande.

Visma Lön 600 fel.jpg

5 SVAR 5
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Ellge_!

 

Vi har tittat närmre på din fråga och även lyft detta med vår teknikavdelning, men felmeddelandet du får är inget vi känner igen. Det är således inte helt lätt att säga varför du får detta, men en orsak skulle kunna vara att det är något i er brandvägg. Detta är isåfall något behöver kika på tillsammans med er IT-tekniker.

 

En annan orsak skulle kunna vara att ni har Internet Explorer som standardwebbläsare, vilket vi inte stödjer längre. Det kan vara värt att testa att byta standardwebbläsare från Internet Explorer till Google Chrome.

 

För att slippa få meddelandet så kan du också ladda ner setup-filen manuellt från vår hemsida istället för att uppdatera genom Visma Lön.

 

Jag hoppas att detta kan vara till hjälp, förhoppningsvis så fungerar något av ovanstående åtgärder för dig.

Varmt välkommen tillbaka till forumet!

/Tinne

 

 

 

 

Detta fel förekommer hos alla mina klienter med Lön 600 och 300 alla med olika brandväggar/virusprogram

Hej Ellge_!

Förstår att det känns frustrerande och jag funderar på om du får detta meddelande även när du laddar hem uppdateringen från vår hemsida? Du skriver att detta uppstår hos alla din klienter som har Lön 300/600 och att de har olika brandväggar och antivirusprogram. Då skulle jag vilja be dig att ta kontakt med mina kunniga kollegor på supporten nästa gång du gör en uppdatering och får detta felmeddelande så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna

Ellge_
MEDLEM

jag har gett upp och leta nytt löneprogram.

Hej Ellge_!

 

Vi vill självklart hjälpa dig att få bukt med detta, så en kollega kommer att ta kontakt med dig under dagen för att hjälpa dig.

 

Du får gärna återkomma när det har löst sig för dig.

Önskar dig en fin torsdag!

/Tinne