Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

k_attis
MEDLEM

Rapport till Sv Näringsliv Var lägger man in kommun och län?

Skickar en fil för rapportering till svenskt näringlsiv. Får upp felmeddelande om att län och kommun saknas eller är felaktigt. Jag hittar inte var i Visma lön som uppgift om län och kommun ska läggas in.

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej k_attis!

 

Jag vill bara meddela att vi håller på att undersöka din fråga och återkommer i tråden så snart vi har mer information att ge.

 

/Tinne

Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @k_attis,

 

Först och främst - tack för ditt tålamod i den här frågan! När det kommer till uppgifter om län och kommun så finns det i dagsläget inget specifikt fält. Det finns dock en work around så att du kan komma vidare. Det du gör är följande: 

 

1. I listläget under Rapportering- Svenskt Näringsliv Lönestatistik anger du 804 i Styrkod fält 19.

2. I kortläget på den anställde anger du sedan kommunnumret ruta 19 Förbundsspecifikt fält.

 

Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Har jag missförstått eller har du några fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig i tråden igen. 

 

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

 

/Agnes 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂