Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

kicki_19
MEDLEM

Rapporter i excel på bokföringskonto 7285

Hej

Jag använder mig av att ta ut en rapport via spårning/bokföringskonto vid varje lönekörning uppdelat på anställda  men får ju endast ut det i pdf. Går det att få ut denna i excel på något vis.

De anställda är indelade i personliga bokföringskonto baserade på avdelning.

Det jag är ute efter är att på bokföringskonto 7285 semester få detta per personliga bokföringskonto som är 7220+7222+7223 osv.

 

Hur gör jag har försökt med egna rapporter men förstår inte hur jag får till det 

Kicki

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Kicki! 

Precis som du skriver så går det inte att ta ut rapporten Spårning/Lönearter till Excel. Testade också att skapa en egen rapport men lyckas inte få fram den information som jag tolkat att du behöver. Via Kontrollistan (som du kan skriva till Excel) får jag fram både det som är bokfört på 7285 och på det personliga lönekontot men det kommer onekligen med en hel del annan information också. 

Mitt förslag är att du hör med mina kunniga kollegor på supporten som brukar vara kluriga och lösa det mesta - kanske har de en lösning som vi missat. Du får även gärna lämna ett förslag till våra programutvecklare för Visma Lön gällande att du har behov av att skriva ut rapporten från Spårning till Excel. 

 

 

I Visma Lön finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  
 

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna