Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AnnieS
UTFORSKARE

Rapportering av Övertid - Ersättning och komp

Hej!

Hur får jag ut en bra översikt på vilka övertidstimmar som de anställda har haft? 

Jag kan inte hitta att programmet i rapporterna särskiljer mellan Övertid i ersättning eller i komp någonstans. Likaså hade man velat se hur mycket som är uttaget i komp i samma veva. Vad jag kan hitta så visar bara rapporterna totala summan av övertiden samt det ackumulerade värdet för perioden vilket blir väldigt missvisande. När man skapar egna rapporter finns inte värderna för komp alls med. Inte heller i Lön anställd kan man få ut dessa tider. 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @AnnieS 

Tack för att du ställer din fråga i forumet och extra välkommen som ny forummedlem 🙂

 

Du kan skriva ut rapporten Övertidslista som visar antalet timmar de anställda har arbetat övertid, oavsett om du har valt att spara tiden som komptid eller få den utbetald i pengar.

 

Övertiden ska ackumuleras som övertid och om du vill se om du har valt att spara övertiden som komptid eller få den utbetald i pengar kan du ta ut rapporten Lönehistorik, lönearter och exempelvis välja 1134 Komptid i pengar, 4112 Komptid uppräkning eller 4108 Komptid uttag.
 

Behöver du ytterligare hjälp rekommenderar jag att du tar kontakt med supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället. 

 

Ha det fint

//Tinna

AnnieS
UTFORSKARE

Tack, inte riktigt vad jag letade efter men ordet Ackumulator ledde mig på rätt spår 🙂 Ett tips till andra är att lägga upp egna ackumulatorer på lönearterna så kan man skapa en egen utskrift under kategorin Ackumulatorhistorik och få fram det man söker!