Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Rapportering till Fora och Collectum för tjänstemän

Hej, ska en tjänsteman registreras både i Fora samt Collectum? Ska båda klickas i, i Visma löns "rapportering"?

10 SVAR 10
Christel9
UTFORSKARE


Beror på vad du har för kollektivavtal, skulle jag säga.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi har transport, men hängavtal med. 
Christel9
UTFORSKARE


Då får du kolla vad det avtalet säger, om tjänstemännen då omfattas av Collectum. Fora skulle jag ju gissa att ni har, om ni dessutom har andra som är arbetare, men det bör också framgå av avtalet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, hur får man reda på detta? Hon som administrerat löner förut vet inte, eftersom detta är första tjänstemannen. Chefen vet inte. O nu ska jag göra lönerna själv. Visma har i chatten skickat en länk, men det framgår inte om man ska kryssa i både Fora o Collectum.

Christel9
UTFORSKARE


Jag skulle nog ringt Collectum, eller transportfacket som ni har hängavtalet med och fråga om tjänstemannen omfattas av Collectum. Om ni får/ska/kan ha Collectum för tjänstemannen, så ska det ju anmälas dit också, inte bara en bock i Visma lön.  
Fd medlem
Inte tillämpbar

okej tack.:)
Fd medlem
Inte tillämpbar

För er info har jag pratat med Collectum, Finfa och BA, och de bekräftade att tjänstemannen ska ha Collectum. De har även hjälpt till att fylla i ett avtal mellan oss och dom. Så det löste sig! 🙂

Så då har tjänstemännen både Fora och Collectum, eller endast Collectum?

Kan ha, skulle jag säga. Har man Fora för arbetare så kan arbetsskadeförsäkringen ligga hos Fora, även för tjänstemän.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jepp, de sa att man ska rapportera alla till Fora, för där ligger försäkringar.