Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

J Bendroth
MEDLEM

Redigera utseende/information på lönebesked

Hur gör jag för att ändra hur lönebeskeden ska se ut?
I vårt kollektivavtal står det att lönebesked b.l.a ska innehålla uppgift om "antal preliminärt intjänade semesterdagar jämte preliminärt intjänad semesterlön för kommande semesterår" och uppgift om hur länge de sparade semesterdagarna sparats.
Måste jag då manuellt skriva informationen på varje anställd för att inte bryta mot avtalet?

Och sedan tycker jag det är onödigt att arbetsgivaravgift står med på lönebeskeden. Jag förstår inte vad de anställda har för nytta av den informationen.

Jag tycker det borde vara upp till användaren att avgöra vilken information som ska uppges på specifikationerna.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej J Bendroth,

 

De inställningar du kan göra för din lönespecifikation hittar du under Arkiv Inställningar - Företagsinställningar Utskrifter m m. Du kan välja att markera Detaljerad under rubriken Lönebesked Summering lönebesked för att bland annat få med årets intjänade semesterdagar samt många andra fält. Det är inte möjligt att få med preliminärt intjänad semesterlön för kommande semesterår eller hur länge de sparade dagarna har sparats. Det går inte heller att ta bort arbetsgivaravgiften utan den kommer stå kvar på lönebeskedet. Som sagt, du kan hitta lite fler inställningar under Utskrifter m m för att se vilka inställningar du kan göra för dina lönespecifikationer. Du kan läsa mer om det avsnittet i vårt skrivna hjälpavsnitt Utskrifter m.m företagsinställningar, tryck på fältförklaringar när du kommit in på länken för att få lite mer information om de olika rubrikerna. Därmed måste du som du säger, skriva ut detta manuellt på lönebeskeden då Visma Lön dessvärre inte hanterar dina önskemål.

 

(Tips: För att se hur länge de sparade dagarna har varit sparade för flera eller för en anställd kan du ta ut en utskrift under Utskrifter och spårning Utskrifter Semester Semesterdagar, specificerad).

 

Återkom om du har fler funderingar eller tankar kring detta eller något annat!

/Fanny