Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annapanna1
UTFORSKARE

Redovisa arbetade timmar per projekt

Vi jobbar med projekt där alla arbetade timmar redovisas per projekt. Kan man göra detta i Visma Lön anställd? Det är alltså den anställde som varje dag redovisar vilka projekt hen arbetat på. Ibland kan det vara samma projekt i flera veckor, och ibland kan det vara tio olika projekt på en dag. 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Anna!

I Visma Lön Anställd kan man inte göra några särskilda inställningar gällande projekt. Däremot hanteras projekt inne i löneprogrammet där du även har möjlighet att ange ett personligt projekt inne på fliken 3. Lön i anställningsregistret. Detta går sedan att byta ut efter en viss period om så önskas vilket det känns som du kanske vill. 
Detta projektet blir sedan kopplat till olika lönearter på lönekörningen per automatik. Läs gärna mer i programhjälpens avsnitt Bokför anställdas löner på resultatenhet och projekt.

 

Ha en fortsatt fin dag!

Tinna

Tack för svar,

det var tyvärr det svar jag hade väntat mig, och det innebär att Visma Lön Anställd inte är något för oss då projektredovisningen är jätteviktig för oss. Då är det bättre att jag - inför lön - fortsätter hämta information om arbetad tid och frånvaro från projekthanteringsprogrammet. 

Hej Anna!

Jag tycker att det är så bra att du hör av dig och kollar upp vilka möjligheter som finns i våra tjänster och program.

Det ger mig möjlighet att berätta lite om vårt tidssystem med projektredovisning som heter Visma Tid Smart/Pro där du har möjlighet att överföra tidsregistreringarna till löneprogrammet.
Om det låter intressant kan du läsa mer om systemet här där du även kan boka in dig för en demo.

 

Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet.

Tinna