Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jallow
UTFORSKARE

Registrera lön som utbetald?

Hej

Jag behöver hjälp!

Jag har letat genom hela forumet utan att hitta svaret på just denna fråga. Kanske ingen har haft samma frågeställning tidigare

På ett bokfört lönebesked ska valen öppna-åtgärder, registrera som utbetald, kopiera, makulera och skriv ut finnas står det i hjälpen.

Hur kommer det sig då att samtliga finns att nå utom "registrera som utbetald"...just den jag behöver? Allt verkar i sin ordning på det bokförda lönebeskedet, vad kan jag har gjort för fel eftersom jag inte kan reg. som utbetald? 

Hur ska jag göra i kassa - och bankhändelser för att registrera betalningen som utbetald-lönen Är ju överförd idag men eftersom jag har en aktiv bankkoppling kan jag inte göra manuella bankhändelser. Hur ska jag registrera utbetalningen??

Kan jag, när jag vet hur, matcha löneutbetalningen till lönebesked-verifikationen och sedan göra detsamma när jag betalar till skattekontot vid arbetsgivardeklaration, alltså matcha med samma verifikation eller görs det samtidigt och skattepengarna typ "reserveras/bokas" till ändamålet på bankkontot?

Snälla någon...hur gör jag? 🙂

Mvh

 

 

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

Hej

jag har själv inte använt Lönebesked (än) i eEkonomi, men som jag förstår det av hjälptexten: 

Matcha betalningarna under Kassa- och bankhändelser mot Löneutbetalning och välj ett lönebesked från listan under. Om du inte har bankkoppling eller vanligtvis klistrar in dina kontoutdrag måste du först skapa en ny bankhändelse. Det är nettobeloppet, Nettolön, som du hittar i rapporten som ska betalas ut till dina anställda.

så ska du vänta tills utbetalningen finns bland Bankhändelser och där matcha mot rätt lönebesked. Så det kanske löser sig "automatiskt" i morgon när uttaget syns. 

 

Hej och tack för ditt svar. Jag kan se på banken att nettobeloppet är draget och överfört men det kanske är som du säger att det syns på händelser först imorgon eftersom jag har en aktiv bankkoppling, då löser det ju sig automatiskt. Jag får vänta och se helt enkelt. Tack