Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lenasekonomi
MEDLEM

Rosa rutor i Lön 600

Varför blir rutor bara rosa i Lön 600 när man har fyllt i något som är fel?? Skulle vara så himla bra med en liten hint till vad det är som är fel. Retar mej på det här varje gång jag gör lön, man fastnar med en rosa ruta men vet inte vad felet är. (och så önskar jag såklart att det nån gång inte skulle ta flera timmar att uppdatera till en ny version men den önskan förblir nog ouppfylld.....)

3 SVAR 3
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Kan du ge exempel på vilka fält det är som inte tipsar om vad problemet är? Jag testade lite på lönespecen. Om jag exempelvis har ett rosa fält i kolumnen konto står det så här när jag för muspekaren över:


Och även när man sparar så varnar programmet om de fält som är felaktiga:


Lenasekonomi
MEDLEM

Tror att det oftast är när jag är inne i nåt snabbval, och då har jag inte provat att spara eftersom jag då inte får fram några lönearter som ska sparas. Jag har aldrig sett att jag har fått upp någon kommentar när jag fört muspekaren över fältet, men jag kanske inte har tittat ordentligt.

Ta gärna en extra titt nästa gång det är dags för lönekörning, för även snabbvalen har förklaringar för felaktiga fält. Skulle du ändå inte få några varningar, återkom gärna så får vi titta närmare på det.