Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

SCB rapport: Kortperiodisk sysselsättningsstatistik

Hejsan,

Jag har av SCB fått en rapport att besvara som heter "Kortperiodisk sysselsättningsstatistik". Den efterfrågar ett visst mätdatum (ex. 18 mars)och frågar då hur många mänrespektive kvinnor man hade anställda som tillsvidare eller visstid den aktuella dagen. Även frånvaro (ex. sjuk/arbetsskada, semester, övrig frånvaro) uppdelad på män respektive kvinnor den aktuella dagen efterfrågas. Jag ringde Visma support men det finns ingen rapport att ta ut ur löneprogrammet för att besvara denna förfrågan från SCB. Hur brukar andra gå tillväga för att besvara denna SCB-förfrågan? 

9 SVAR 9
KenArd
CHAMPION

Hej Anna,
Nu tänder vi lampan igen..;)
Jag gjorde den här rapporten i rapportgeneratorn baserad på händelser den 18.e mars. Du får med all data men inte sorterad på män och kvinnor, det kan du lösa om du öppnar den i excel och sorterar om det behövs.

Om du tror att den kan vara till hjälp kan jag mejla den till dig och berätta hur du får in den i ditt löneprogram.




MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag vill gärna veta hur du gör rapporten baserad på händelsedatum?

Mvh
Emmelie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Ja, du får gärna maila och berätta hur jag gör. Min mail är lon@plansverige.org.

Mvh Anna

Hej Emmelie
Du kommer åt det under "Anställd-övriga fält", där kan du välja period.
Registret är lönehistorik.

MVH

Kenneth
KenArd
CHAMPION

Såg att jag missat en kolumn ;(
Kommer här..





Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag är också intresserad av att få veta hur du bygger denna rapport. Försökte få hjälp av supporten men det blev inte bra.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,


Jag är också intresserad av hur ni får till denna rapport.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Vi vill också ha denna rapport.
Cecilia Towner
APPLICATION SPECIALIST

Hej Johan,

Jag gissar och hoppas att jag fick det rätt när jag försökte återskapa detta.

Gå in under Utskrifter och Spårning - välj Skapa egna utskrifter
Klicka på Ny längst  upp till vänster och välj då Kopiera en av programmets standardutskrifter
Välj Personal - Frånvarolista
Välj din period med datum högst upp genom att i fältet Period välja Annan period och sätt ditt datum
Se till att rutan Automatisk uppdatering är ibockad högst upp
Ute till vänster under Fält klickar du på plustecknet vid Anställd - Övriga fält och bockar i rutan Kön
Markera av rutorna À pris, Belopp, Kvantitet i arbetsdagar, hela arbetsdagar, kalenderdagar, hela kalenderdagar.

Se vad du tycker.

Vill du få listan sorterad för enbart kvinnor eller män så går du in under knappen Urval längst ned till vänster
Leta fram där det står Anst - Kön och ställ dig i kolumnen urval och gör ditt val och vid Ange vid utskrift sätter du en bock.
Klicka sedan på OK 
Då kan du ta en per kvinnor och en per män.


Hoppas att detta hjälpte er

/Cecilia