Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Se lönebesked på flera företag med Mitt lönebesked

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-03-02 16:22 )

Jag försöker få veta hur jag kan se lönebesked från bägge mina företag men får ingen kontakt och inget svar. Noterar att en amnnan person har ställt samma fråga för tre dagar sedan utan att ha fått något svar.

1 GODKÄNDA LÖSNINGAR

Godkända lösningar
Highlighted
MODERATOR

Re: Se lönebesked på flera företag - Mitt Lönebesked

Hej Helene. 

Kommer du endast åt ett utav dina lönebesked i appen Min Lön så kan det bero på att du har det ena företaget valt som standardföretag. När du loggar in på Mina tjänster klickar du på företagsnamnet uppe till höger och får fram en lista över företag att välja mellan.
Längst ned i denna lista ska du då se Välj standardföretag och klickar du där kan du ta bort den ifyllda stjärnan framför det ena företaget. Då ska du sen kunna välja vilket företag du vill titta på när du loggar in i appen. 

Vad det gäller vår support på telefon så behöver du precis som du säger uppge kundnummer när man ringer till oss och därför brukar vi hänvisa till arbetsgivaren. 

Hoppas detta löser ditt problem med ditt lönebesked.
Ha en fin dag! 
/My

Visa lösning i originalinlägg

11 SVAR 11
Highlighted
NY MEDLEM

Bästa inlägget på länge!
CHAMPION

Med reservation för att jag inte vet vilka officiella supportvägar som gäller för ovanstående program men skall man tolka ditt inlägg som att ingen svarar på supporttelefonen samt ingen svarar på supportchatten? Eller vad innebär ”ingen kontakt och inget svar”?
Highlighted
NY MEDLEM

Det finns inga kontaktvägar om du saknar kundnummer och det gör du som anställd.
Highlighted
CHAMPION

Någonting här som jag missar/inte har förstått. 🙂

Antingen be arbetsgivaren kontakta supporten å dina vägnar eller be om kundnummer av arbetsgivaren?

Kan inte minnas att jag någonsin behövt uppge kundnummer när jag ringt till supporten, räckt med företagsnamnet (kunden)?  Fast så är det just jag som är kunden så jag vet inte om det bevisar något.

Skrivet med reservation för att jag inte vet om det bara är specifika kontaktpersoner hos respektive kund som kan kontakta supporten.
Highlighted
CHAMPION

Vill bara förtydliga att inte min mening att ifrågasätta, bara hjälpa.

Det går att ställa frågor här via forumet men det varierar kraftigt i hur fort man får svar. Allt från 2 timmar till 2 veckor. Å andra sidan så kan, beroende på vad frågan gäller, andra användare ibland svara på frågan innan Visma hunnit. Men även andra användares svar kan ta tid ibland (vilket är betydligt mer förståeligt).
Highlighted
NY MEDLEM

Mitt samtal avslutas automatiskt om jag inte knappar in kundnummer.
Highlighted
MODERATOR

Hej Helene. 

Kommer du endast åt ett utav dina lönebesked i appen Min Lön så kan det bero på att du har det ena företaget valt som standardföretag. När du loggar in på Mina tjänster klickar du på företagsnamnet uppe till höger och får fram en lista över företag att välja mellan.
Längst ned i denna lista ska du då se Välj standardföretag och klickar du där kan du ta bort den ifyllda stjärnan framför det ena företaget. Då ska du sen kunna välja vilket företag du vill titta på när du loggar in i appen. 

Vad det gäller vår support på telefon så behöver du precis som du säger uppge kundnummer när man ringer till oss och därför brukar vi hänvisa till arbetsgivaren. 

Hoppas detta löser ditt problem med ditt lönebesked.
Ha en fin dag! 
/My

Visa lösning i originalinlägg

Highlighted
NY MEDLEM

Jag var dum nog att använda appen, där kan du inte välja olika företag.
Och nej, ni hänvisar inte till arbetsgivaren, ni gör er helt onåbara.
Highlighted
MODERATOR

Hej Helene,

Jag var kanske lite otydlig i min svar ovan. Du loggar in på mina tjänster via vismaspcs.se - mina tjänster och följer mina intruktioner, du ska alltså inte göra detta via appen. 

Jag ber om ursäkt för hur jag formulerade mig. Det jag menar är att kontakten med oss ska ske med arbetsgivaren eller löneadministratören. Detta är för att problemen oftast behöver lösas i det program som dem sitter i i första hand och om inte annat så berättar dem i sin tur vad anställda behöver göra för att åtgärda det. Vi hjälper gärna till så gott vi kan utifrån dem förutsättningar du har här på vårt forum men på just chatt/telefonsupport så är det arbetsgivaren som kontaktar oss med sitt kundnummer eller organisationsnummer. 

Hoppas lösningen ovan löser ditt problem.
Ha en fin dag!
/My