Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helge Lind2
MEDLEM

Semester ½ dag

En anställd vill ta ut 5 dagar med semester 4 timmar pr. dag dvs 50%. Problemet är att Visma lön bara kan hantera hela dagar, eller så hittar jag inte lösningen om det finns en sådan

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Programmet följer semesterlagen, det är bara dygn man varit helt ledig som räknas som semester. Vill man ha halvdagar brukar det få tas som kompledigt om man har inarbetad komp. 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Trots allt är det många som ger möjlighet att ta ut en halv semesterdag, så det vore väl lämpligt om lönesystemet kunde hantera detta även om det är en friare tolkning av semesterlagen. Ju mindre trixande som behövs för att få systemet att hantera detaljer desto bättre, det är inte så imponerande att ett lönesystem styr vilken typ av ledighet de anställda kan ta ut.. 

Hej! 

Precis som Annica skriver så följer våra löneprogram Semesterlagen och därför kan du endast registrera hela semesterdagar. Det kanske kan kännas oflexibelt men jag vill vara ärlig med att vi inte har några planer på att ändra detta utan vill man hantera det annorlunda så får det bli manuell hantering. Tycker att tipset från @AnnicaL om att använda komptimmar är ett bra alternativ. Kanske kan det fungera för er också? 

 

Ha en fin dag! 

/Tinna