Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Semester vid sammalöneregeln

Hej! Hjälp av mina räddande änglar behövs igen!

Problemet är:  Jag betalar ut semesterlön enl sammalöneregeln, alltså du får din normala månadslön även under semestern. inga problem där. men.. jag vill ju även betala ut det lilla semestertilläget förutom- 0,43% så man får någon lite extra krona. Hur ställer jag in det i programmet?
Tack på förhand

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

I dokumentet Semestertillägget utbetalas vid ett tillfälle kan du läsa vilka inställningar du ska göra i programmet samt hur du gör för att betala ut tillägget.

/Susan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, jag har kollat där. Där står nu 4.6%. Men om jag ändrar den rutan till det jag vill ha- 0.43% - får jag då fortfarande ut min vanliga månadslönsumma när jag markerar att jag har semester?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen,

Om du har skrivit in att Semestertillägget ska vara 0,43% och du inte har någon markering i rutan Semestertillägget betalas ut vid uttagstillfället får den anställde sin bibehållna månadslön när hon/han tar ut sin semester. 
På lönebeskedet kommer det att stå utöver Månadslönen även Semesterlön betald och Semesteravdrag betald, dessa summor är oftast lika och tar ut varandra. Har du markering i rutan Semestertillägget betalas ut vid uttagstillfället får de anställda sitt semestertillägg utbetald i samband med att de tar ut sina semesterdagar.

Semestertillägget betalar du ut i en klump genom att använda snabbvalet Semester, ersättning och sätter markering i rutan Utbetalning av semestertillägg.

/
Susan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag tackar, Susan!
 Osäkerheten är stor när det gäller saker man inte gör så ofta...
Trevlig sommar!