Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Semesterår augusti-juli i Visma Lön 300/600

Hej, stödjer inte Visma Lön 600 andra semesterår än mars-april och jan-dec?
Arbetar med ett antal skolor som har semesterår som börjar augusti och undrar om jag kan hantera detta i Lön 600 eller om jag måste använda ett annat löneprogram?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jo du kan välja vilket semesterår du vill i programmet. Inställningen för detta gör du under Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar - Semester genom att gå in på semestervillkoret du använder. På raden Semesteråret börjar väljer du startdatum och när du är nöjd klickar du på OK för att bekräfta.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men med Visma 600 kan man inte välja mello (mitten av) augusti till mello nästa augusti som skolan jag sköter har semesterår... ett stort problem, med haltande semesterberäkning som följd. Kanske måste ha ett annat löneprogram när man hanterar skolor? Någon som har tips hur detta kan lösas?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Christel!
Nej, det stämmer. Ett semesterår kan enbart påbörjas den förste vald månad i programmet. Jag har aldrig hört talas om att ett semesterår börjar mitt i en månad och kan inte svara på hur pass vanligt förekommande det är.

Via följande länk kan du läsa om ett företag som gör en anpassad lösning för bland annat skolor och som kan integreras med exempelvis Visma Lön. Jag är inte säker på att det löser problemet med att kunna påbörja en semesterperiod mitt i en månad, men kanske kan det underlätta ditt arbete på andra sätt.
http://www.hrfokus.se/ferielon-uppeha...