Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Semesterdagar försvinner i Lön Anställd

Jag har några anställda som upptäckt ett problem i Visma Lön Anställd.
Semesterdagar har på något sätt försvunnit från "Aktuella saldon" i september.

I Visma Lön är allt som det ska vara men de anställda blir förvirrade..

Har testat att synkronisera om men det är ingen skillnad.



7 SVAR 7
-Peter-
UTFORSKARE

Kolla så att de inte har lagt in semester i framtiden i kalendern (t.ex. nästa månad)!
Fd medlem
Inte tillämpbar


Jag har kikat ända fram till september 2019 och det finns inga dagar inlagda.

Konstigt! Det ser ju ut som att Lön Anställd tror att de har tagit ut 13 dagar när det bara fanns 2 kvar. Så det känns som att först fanns det 15 dagar, 13 togs ut, 2 kvar. Sen av någon anledning har det registrerats som om de tagit ut 13 till. Kanske blev det något när du synkade, att Lön Anställd ändrar kvarvarande semesterdagar till 2 (om du har en aktiv lönekörning som drar bort 13), sen dras de 13 som ligger i kalendern från det nya saldot på 2 dagar? Känns ju inte speciellt logiskt dock! Men det verkar vara något samband där.

Så om de inte har lagt in dagar är det spontant det enda jag kan tänka mig... att det blev en synkning mot en pågående lönekörning som innebär att semestersaldot minskade och det räknas dubbelt. Men då borde det ju lösa sig när lönekörningen är gjord, eller om du avbryter lönekörningen och gör en ny synkning kanske?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag avvaktar då helt enkelt tills jag har låst lönekörningen och gjort den helt klar för att se om det blir någon ändring.

Tycker det är märkligt dock att det stämmer exakt med dagar i Visma Lön.. 😕

Hade samma problem. Kontrollerade att det stod rätt antal sem dagar på lönespecifikation och låste sen lönekörningen. Efter nästa synkning blev det rätt i Lön Anställd. Dock väldigt irriterande med undrande frågor från många anställda som har  koll på sina dagar.  Extratid som man skulle vilja lägga på annat arbete men så här är det med mycket annat också gällande Lön Anställd.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej EkoInEx och AnnSofie!

Vill höra med er om det stämmer i era program nu eller är det fortfarande fel?
Gällde det flera anställda (om ni dubbelkollade resten sen) eller endast en person?
Ser det korrekt ut i den anställdas kalender nu?

Återkoppla så vi vet om vi behöver felsöka.

Ha det fint!
/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar


Hej Sofia,


Jag låste lönekörningen igår och nu har sem-dagarna kommit tillbaka så det är löst.