Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Semesterdagar går inte att rapportera

Hej! Jag fick ett meddelande: " Semesterdagar gick inte att rapportera. Kontrollera snabbvalets inställningar. Hur löser jag problemet?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om du högerklickar på snabbvalet får du upp en beskrivning av detta. Använder du ett snabbval för månadslön fast det är en timavlönad du vill registrera semester för? Datum som inte ingår i perioden?
Fd medlem
Inte tillämpbar


Dessvärre får jag fel i snabbvalet " Det finns inga passande lönearter"
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan Victoria!

Felmeddelandet du får beror vanligtvis på att man har gjort någon löneart passiv i löneartsregistret under Lönearbete- Lönearter. Längst ner i löneartslistan kan man bocka i "Visa även passiva" så ser man sedan i högra kolumnen som heter Passiv om man gjort någon löneart passiv. Testa isåfall att gå in på den lönearten/lönearter och gör den aktiv på fliken 3. Egna inställningar. Därefter kan du gå in under Arkiv- Inställningar- Företagsinställningar- Snabbval. Dubbelklicka på Semester och prova att välja en löneart där det var rödmarkerat om det inte redan har valts en nu när lönearten blivit aktiv.

Löser det inte sig är du välkommen att skriva i tråden igen. Ta gärna en bild på Arkiv- Inställningar- Företagsinställningar- Snabbval- Semester om du inte får det att fungera.
Ha en fin dag! 

/Amanda