Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Semesterdagar på lönekörning innan semesterårsavslut

Hej!

 

Har fått svar att vi skulle kunna göra semesterårsavslutet trots att några har tagit ut semesterdagar. Så jag har gjort alla kontroller och allt är ok, men programmet protesterar och säger att det finns utbetalda semesterdagar och att det inte går att göra semesterårsavslutet då... Som jag misstänkte, men nu är frågan hur göra?

Kan jag lägga in en lönekörning innan ordinarie där jag betalar ut de dagar dessa personer ska ha ut och avsluta den lönekörningen, sen gör jag ordinarie lönekörning som tänkt och olåst och gör semesterårsavslutet? 

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Inger,

 

Det beror på vilka datum du har lagt in att de har haft semester. Är det innan den 31/3 ser jag inte att det ska vara något problem. 

Tänk bara på att all lön och alla avvikelser som rör det gamla semesteråret måste vara utbetalda eller finnas upplockade på en lönekörning innan du kan få en korrekt beräkning av semesterdagar och semesterlön.

 

Vi har ett jättefint hjälpavsnitt Låst eller olåst lönekörning innan semesterårsavslut där du kan se om din lönekörning ska vara låst eller olåst. Den använder jag ofta själv och jag hoppas du också kommer att gilla den.

 

Ha en fin dag! /Tinna 

 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag gjorde som jag själv skrev, d v s en extra lönekörning med utbetalningsdatum 21/4 där jag betalar ut semester för de som har tagit ut semester under mars-21. Den är nu avslutad, så då ska jag testa igen att göra semesterårsavslutet UTAN semester på ordinarie lönekörning.