Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Karina4
MEDLEM

Semesterersättning rörliga delar?

Hej!

Jag har missat att betala ut semestertillägg på rörliga delar för tre anställda. På semesterskuldlistan som togs ut i december ser jag att att det finns lite pengar men, de har även arbetat övertid i jan-mars i år. Jag gjorde ett semesterårsavslut i april men, förstod inte att jag även skulle betalt ut de rörliga delarna. Kan jag på något sätt få ut en ny lista eller kan jag räkna ut hur mycket de ska ha manuellt och hur bokför jag det då i så fall? och vilken löneart ska jag använda?

4 SVAR 4
catarina ScF
UTFORSKARE


Jag brukar gå via Kalendarium, snabbval Semester (ersättning). Där bockar du i rutan för Utbetalning rörlig semesterlön. Då tas det med på nästa lönekörning.
Karina4
MEDLEM

Då får jag ju bara årets och inte föregående års rörliga delar.
catarina ScF
UTFORSKARE


Okej, jag läste nog ditt inlägg lite för fort;)
Hoppas någon annan kan ge dig ett svar!
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej Karina,

Skrev du ut en semesterskuldlista vid Semesterårsavslutet? Då ser du värdet av den rörliga delen där. Om du inte gjort det så kan du göra följande:
 
- Ta en säkerhetskopia Arkiv - Säkerhetskopiering - Ny säkerhetskopia - lägg den så att du hittar den.

- Backa och ta bort lönekörningarna till april, så att avvikelser för mars finns med. Lönearbete - Lönekörningar - Radera

- Backa semesterårsavslutet Personal - Semesterårsavslut - Markera semestervillkoret - välj Backa semesterårsavslut

- Skriv ut en semesterskuldlista, då ser du vad den rörliga delen är på resp anställd.

- Installera sedan säkerhetskopian igen. Det gör du i inloggningsrutan i löneprogrammet, klicka på Nytt företag - välj Installera från säkerhetskopia. Då är du tillbaka där du började.

- Du kan använda löneart 3232 och betala ut den rörliga delen direkt på lönespecifikationen.


Har du ytterligare funderingar gällande detta så är du välkommen att kontakta oss på supporten.

Ha en bra dag!

/Annelie