Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Semesterersättning villkor 30 betala ut en del av det hela

Hej

En timanställd med semestervillkor 30 har sparat sin semesterersättning.
Han har nu tagit ut en del semester innevarande månad och planerar att ta mer semester nästa månad.
Den anställde önskar få en del av sin semesterersättning utbetald denna månad och resterande nästa månad.

Problemet är att snabbvalet alltid betalar ut hela beloppet vid 1 tillfälle. Vad jag vill göra är att kunna betala ut semesterersättningen i delar vid olika tillfällen. Finns säkert ett sätt att lösa detta, men hur?

1 SVAR 1
MODERATOR

Re: Semesterersättning villkor 30 betala ut en del av det hela

Hejsan, 

Jag är kanske inte med dig fullt ut, vill dubbelkolla så jag förstått det rätt och kontrollera så semestervillkoret stämmer. 🙂 

Den anställde har inte tagit ut någon av sin intjänade semesterersättning som jag förstår det. Det jag blir fundersam över är när du skriver att han har tagit ut semester, har han varit ledig då? 

I semestervillkor 30 - Säsongs-/Extraanställd med semesterersättning görs ingen beräkning av semesterdagar utan det är en semesterersättning som tjänas in och betalas ut istället. Semestervillkoret berör extraanställd personal där semesterersättning betalas ut direkt på varje lön, eller i samband med att en säsongsanställd slutar för perioden. Den kan alltså inte delas upp riktigt så som du är ute efter. I vårt skrivna hjälpavsnitt Beräkningar semestervillkor kan du läsa mer om de olika semestervillkoren och hur dem är till för att användas. 

/My