Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

lindsman
UTFORSKARE

Semesterledighet under första anställningsåret Visma Lön

Hej,

Kan jag använda löneart 3360 när en ny anställd tar semesterledighet under första 3 månaders anställning

4 SVAR 4
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej lindbull2,

 

Härligt att du skriver här på forumet!

 

Detta ska vi nog kunna hjälpa dig att klura ut, men för att kunna hjälpa dig så bra som möjligt i den här frågan skulle jag behöva lite mer information från dig. 

 

Det jag undrar är följande: 

 

1. Vilket semestervillkor använder ni er av på företaget? 

2. Hur tjänar ni in semester? 

3. Tillämpar ni förskottssemester? 

4. Har den anställde i fråga tim eller månadsanställning? 

 

Återkom gärna här i tråden så hjälper vi dig. 

 

Önskar dig en fin vecka!

 

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej, Agnes

 

Har redan löst det på ett annat sätt. I anställningsregistret under fliken semester har jag lagt till 25 obetalda semesterdagar. Sen i lönebeskedet har jag använt 3245 - uttag av obetalda semesterdagar.

 

Kollektivavtal Byggnads 

Timanställning

Ingen förskottssemester 

Anställd från och med 2021-05-01

 

Undrade om detta är korrekt?

Mvh, Piotr

Hej Piotr!

 

Vad bra att det löste sig! Jag tycker det verkar rätt och riktigt i och med att ni följer Byggnads kollektivavtal. 

 

Önskar dig en fin vecka!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej igen!

 

Jag kom på att jag glömde dubbelkolla vilket semestervillkor ni arbetar efter, men tänker att ni säkert har semestervillkor 10? 

 

Sedan tänkte jag också bara nämna att vi varmt rekommenderar att arbeta med snabbvalen i programmet då det per automatik väljer upp rätt löneart och värde så att du slipper lägga in det manuellt 🙂 

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂