Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Semesterskuld fördelat på resultatenheter och projekt

Hej!

 

Jag ska rätta upp vår semesterskuld i bokföringen för 2022. För att göra detta behöver jag veta vilken resultatenhet och projekt som semesterskulden ska belasta. När jag gör ett utdrag av semesterskuldlistan i Visma Lön 600 står det endast "fördelat" (se bild). Hur får jag fram en detaljerad beskrivning så att jag kan lägga semesterskulden på rätt resultatenhet och projekt?

 

Paciolis_apprentice_0-1681298222251.png

 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Paciolis_apprentice 

Tack för att du skriver din fråga i forumet. 

 

Det går inte att  se vilken specifik resultatenhet som belastar semesterskulden i ditt företag när du arbetar med flera resultatenheter på en och samma anställd i Visma Lön 600.
 

Har du minst minst 2 resultatenheter på samma anställd står det fördelat på semesterskuldlistan. 
Du kan däremot skriva ut semesterskuldlistan per resultatenhet men den delar inte upp en anställd som tillhör flera olika resultatenheter. 


Lämna gärna ett önskemål om programförbättring till våra utvecklare av Visma Lön. 
I Visma Lön 600 finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  
 

 

Ha en fin dag

//Tinna