Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Semestervärde utskrift

I Lön Special kunde man skriva ut en lista med semestervärde, där man på ett överskådligt sätt kunde se semesterlönegrundande lön, frånvaro och arbetstid. 
Hittar inte den möjligheten i Lön 600

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar


Hej

Det närmsta jag har kommit är på fliken utskrifter och semester och där valt underlag för semesterberäkning. Där finns poster frånvarotimmar/dagar osv.. Men någon annan har säkert ett bättre sätt 🙂

Med vänlig hälsning Jessica
Jenny Lu
UTFORSKARE

Den som Jessica nämnde borde vara det du letar efter - finns underlag som semestern grundas på där.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Har hittat den tidigare, men tyvärr innefattar den enbart den "nya" perioden, i detta fallet perioden efter 31/3-2019.  Inte den period som man gjort semesterårsavslut på och som aktuell semesterlön ska baseras på. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har för mig att jag fick ut en lista i samband med semesteråravslutet som visade på hur man baserat semesterlönen och frånvaro osv på, dvs som avsåg den perioden i detta fall då innan 31 mars 2019. Jag brukar ta ut som alla gör antar jag en semesterskuldlista:-) Sen har jag skrivit ut checklista semester anställda för en snabb genomblick så alla har rätt sysselsättn.grad osv och till sist sammanställning semesterårsavslut. Jag har även fått ut underlag för semesterberäkningen på denna perioden...Dessa listor borde du fått ut innan du avslutade sem.året också?

Med vänlig hälsning Jessica
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo, jag har skrivit ut listan i samband med semesterårsavslut, men den har tyvärr försvunnit. Behövde stämma av då jag började ifrågasätta en lön, så det var därför jag behövde ta ut uppgifterna igen. 
I Lön Special kunde man på den anställda gå in och se semestervärden specade på semesterlönegrundande lön och hur mycket frånvaro som var semesterlönegrundande även på tidigare år. Detta verkar vara ytterligare en funktion som försvunnit...  Tråkigt att fler kontrollutskrifter försvunnit, då jag är av åsikten att de behövs ännu mer nu när man är så hårt styrd. 
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Petra, 

Vad du skulle kunna göra att skriva ut en ackumulatorlista. Det gör du under Utskrifter - Övrigt - Ackumulatorlista. Välj önskad period och klicka sedan på urval. Vid ackumulator väljer du upp semestergrundande lön, arbetad tid timmar och de frånvaroackumulatorer du behöver. När du valt upp den första ackumulatorn behöver du klicka på knappen Välj flera och sedan går det fint att välja och vraka. Denna utskrift kan du välja att skriva till Excel och göra de beräkningar du behöver. 

Ha en fin dag!
/Kristina