Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

BRICE_
MEDLEM

Sjukskrivning

Hej, 

 

Jag har en anställd som är långtidssjukskriven sedan februari på 25%. Avdraget går därför in på kalenderdag. 

Men den anställda har efter det blivit kalenderavdrag även vissa dagar varit sjuk hela dagar. Därför har det nu blivit fel på hans avdrag på helgerna. Den 1 april t.ex. var han sjuk 8 timmar och systemet gör ett avdrag på 969,86kr per timme och då går avdraget in med 8 timmar avdrag per dag över hela påsken. Ska det verkligen vara så eller bör det vara 2 timmar med avdraget 242,47kr per timme eller inget avdrag alls hela påskhelgen när man dag innan helg är sjuk på heltid. 

Jag vet inte heller riktigt hur man får in detta i systemet rätt, då den inte verkar vilja slå ihop dessa dagar på rätt sätt. 

 

 

 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Jag är inte helt med på hur det blir i programmet eller dina värden eftersom jag inte ser dina siffror, registreringen eller den anställdes schema framför mig. Vi kan absolut försöka svara på dina frågor men jag skulle rekommendera dig att kontakta mina kollegor via chatt eller telefon för bästa hjälp. På så sätt kan vi tillsammans kolla med dig hur det ser ut i ditt program och vad som faktiskt skett. 🙂 

Jag önskar dig en fin helg! 
/My