Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

EwaBH_
MEDLEM

Skapa ett heltidsschema för en som jobbar deltid - Visma Lön Anställd

Behöver byta ett schema på en anställd. Har fått hjälp första gången schemats skapades av Visma. Nu behöver jag byta underliggande 100% schema och skapa ett nytt deltidsschema. Hur skall jag tänka, när jag lägger 100% schemat, så jag inte får varningar, som att " heltidsschemat kan inte användas till detta deltidsschemat " ? Ewa

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej EwaBH,

I Visma Lön Anställd måste alla deltidsscheman baseras på ett heltidsschema. Detta eftersom beräkning av sysselsättningsgrad, mertid, övertid, säsongstider, schema vid helgdagar och liknande sker automatiskt och baseras på inställningarna för ett heltidsschema. 

För att du ska kunna koppla deltidsschema till heltidsschema gäller följande: 
  • Deltidsschema kan bara kopplas till heltidsscheman som är kompletta.
  • Deltidsschema som ska hantera säsongstider måste baseras på ett heltidsschema som har inställningar för det. 
  • Start- och sluttid för deltidsschemat måste ligga inom heltidsschemats start-  och sluttid för respektive dag. 
I länken Skapa och redigera arbetsschema i Visma Lön Anställd kan du läsa mer och tänk på att du alltid är välkommen att kontakta oss på supporten om du inte får ordning på ditt schema. 

Ha en fin dag! 

/Kristina