Hej! Har en fundering för kunds räkning som ser ut så här:
De har ofta utlägg för träffar och möten som bokförs på ett särskilt konto. Om jag lägger upp en löneart ex:vis 1225 som jag döper till "Träffar och möten" och med egen inställning för konteringarna - hur lägger jag till den i Visma utlägg så att användarna kan nyttja detta?
Frågar för att jag vill undvika "trial & error" 😅😅
Tacksam för respons är Ulf Jonsson
Löst! Gå till lösning.
Hej @Ulf Jonsson!
Detta kan du göra genom att lägga upp först lönearten/utläggskoden. Se till att du är i Organistationsvyn och gå sedan till Inställningar - Utläggshantering i listan till vänster. Sedan klickar du på Integrationer - Utläggskoder därefter Skapa nytt och skriver in då 1225, Träffar och möten sedan Spara ändringar.
Därefter behöver du lägga upp utläggskategorin. Det gör du genom att gå via Inställningar - Utläggshantering igen, sedan Utläggskategorier. Klicka på Vanliga utlägg - Skapa ny kategori och skriver in Träffar och möten och väljer löneart 1225. Därefter kan användarna välja den nya kategorin när de skapar ett nytt utlägg
Ha det gott!
// Anton
Hej @Ulf Jonsson!
Detta kan du göra genom att lägga upp först lönearten/utläggskoden. Se till att du är i Organistationsvyn och gå sedan till Inställningar - Utläggshantering i listan till vänster. Sedan klickar du på Integrationer - Utläggskoder därefter Skapa nytt och skriver in då 1225, Träffar och möten sedan Spara ändringar.
Därefter behöver du lägga upp utläggskategorin. Det gör du genom att gå via Inställningar - Utläggshantering igen, sedan Utläggskategorier. Klicka på Vanliga utlägg - Skapa ny kategori och skriver in Träffar och möten och väljer löneart 1225. Därefter kan användarna välja den nya kategorin när de skapar ett nytt utlägg
Ha det gott!
// Anton
Hej Anton!
Tusen tack för hjälpen - tänkte väl att ni hade en bra lösning och jag ville fråga så att man inte förstör några andra inställningar.
Ha en skön helg//Ulf
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.