Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skatteavdrag vid aktieförmån

Jag skall redovisa förmån på gåva av företags aktier till anställd på lönespecifikation, men vill bara registrera beloppet för arbetsgivaravgiften, avdragen skatt skall istället dras jämt på 11 kommande månadslönerna under året.
När jag använder 2119 övriga förmåner  - engångsskatt blir det ändå fullt skatteavdrag på lönespecen hur gör jag för att bara arbetsgivaravgiften skall redovisas på förmånen.

2 SVAR 2
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Om du vill redovisa arbetsgivaravgiften på det totala beloppet från början kan du registrera förmånsbeloppet med löneart 2119.
Då kommer skatt beräknas på hela beloppet och för att minska detta beloppet så lägger du in löneart 2201.

Löpande på månadens lönekörningar kan du sen lägga in löneart 2201 och öka upp skatten varje månad.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Värdet av förmån, vilken löneart ska jag välja? - Lön 300/600.

Hej Support,

Vi använder Visma Lön 600. Vi ingår i en stor amerikansk koncern och har nu fått aktier I bolaget. Jag behöver nu ta upp värdet av denna förmån I löneprogrammet. Jag behöver redovisa källskatt och sociala avgifter.

Vilken löneart ska jag välja? 2118 Övriga förmåner? Kan jag acceptera inställningarna för denna löneart eller behöver jag kopiera lönearten och göra egna inställningar?