Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriva ut lönebesked för flera år

Hej,

Jag har fått en uppmaning om att skicka in äldre lönebesked för en anställd till Försäkringskassan. De vill ha in lönebesked för en period på 3,5år. Hur skriver/får jag ut detta enklast i Visma Lön 300?

 

Mvh Fredrik

5 SVAR 5
Saku__
UTFORSKARE

Undrar samma sak fast för Lön 600.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Fredrik!

Jag rekommenderar att du skriver ut utskriften Löner i en period som du hittar under Utskrifter och spårning - Lön - Löner i en period. Här kan du välja Annan period (välj hela den aktuella perioden)  - Urval för att välja den anställda. 

Det finns även möjlighet att skriva ut lönebeskeden ett och ett såklart men det känns ju lite överkurs kanske 🙂 Återkom om du har några följdfrågor så hjälper jag dig gärna. 

 

Ha det fint!

Tinna

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @saku,

Samma sak gälller även i Lön 600.

 

Ha en fin dag!

/Tinna

Jag undrar om listan duger, då tex migrationsverket kräver just lönespecifikationer ex antal månader tillbaka.
Det finns ingen möjlighet att skriva ut just lönespec för längre period för en enskild anställd?
I så fall vill jag lägga in det som önskemål.

@saku,

Vad Migrationsverket godkänner kan nog bara de själva svara på men som jag skrev lite högre upp i tråden så finns det självklart möjlighet att skriva ut varje enskild lönebesked igen men det hoppas jag att du ska slippa. Om det blir aktuellt så går du in under Utskrifter och Spårning - Lönekörning - Lönebesked.

 

/Tinna