Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Slutar anställning i Visma lön anställd

Hej,

jag har haft en del personal som slutat under hösten och de har varit upplagda i VLA. Det jag undrar över är, när, i vilket läge, har inte längre den anställda tillgång till tjänsten? Är det dagen efter avgångsdatumet? Är det dagen efter utbetalningsdatumet?

För de kommer inte åt sina lönebesked helt enkelt. När jag tittar i lönesystemet så är det bock i lönebesked via visma och de har bock i VLA. Jag jobbar i Agda också där jag kan sätta ett slutdatum på inloggningen, typ en halv månad efter slutlönen är utbetald, på så sätt har den anställda tid att spara ner lönebeskeden.

3 SVAR 3
Magnus52
UTFORSKARE

Hej Linda H!

Du bestämmer själv hur länge tidigare anställda ska ha tillgång till VLA. 

Jag brukar meddela innan de slutar att de har tillgång till VLA till och med den siste i den månaden som slutlönen utbetalas då jag brukar stänga ned dom genom att under personal - anställda, flik 2 bocka i rutan där det står "har slutat och slutlön är utbetald"

Klicka sedan på symbolen för synkronisera och välj synkronisera register.

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Linda!

 

När du bockar i att en anställd har slutat i Visma Lön så försvinner all information från den anställdas konto i Visma Min Lön/Lön Anställd.

Vill du att de ska ha tillång till tjänsten längre så kan du vänta med att bocka i rutan och meddela den anställde hur lång tid kontot finns kvar.

 

Om något känns oklart eller om du har några andra funderingar är du varmt välkommen tillbaka till forumet.

/Tinne

Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, då provar vi det 👍