Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Helena B
MEDLEM

Slutlön vid deltidsanställning

Hej,

 

Jag har en anställd som är intermittent deltidsanställd och företaget använder sig av nettosemesterdagar. Personen arbetar 50 % 3 dagar i veckan.

Jag har gjort slutlönen men hur stämmer jag av en slutlön om en person är deltidsanställd? Jag vet hur jag gör detta med en heltidsanställd.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Helena B

Antar att det är slutlönen för semester som du klurar på. Mitt tips är att som vanligt följa vår checklista när någon slutar. Under punkt 3. Stäm av värdet för innestående semester hittar du länkar till hur semesterberäkningen ser ut för respektive semestervillkor och här finns även information om hur beräkningarna ser ut för anställd som är intermittent deltid. 

 

Ett annat tips är att klicka på detaljer semestersättning om du vill se vad som ingår i summan som betalas ut med löneart 9103 - Semesterersättning, engångsskatt och klicka på Skriv ut om du vill skriva ut den detaljerade semesterersättningen. Observera att den detaljerade semesterersättningen inte kan tas fram i efterhand när lönekörningen är låst.

 

Hoppas att detta kan underlätta för dig. 

 

Trevlig helg!

//Tinna