Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annika36
UTFORSKARE

Spara påbörjad nyuppläggning av anställd

Jag har påbörjat en nyuppläggning av anställd som jag inte har alla uppgifter om men det går inte att spara eftersom det saknas en del väsentliga data. Måste jag verkligen släppa allt som jag lagt in på honom nu för att kunna komma vidare?

3 SVAR 3
Annika36
UTFORSKARE

Det är konstig. Jag letar och letar efter något om det jag undrar över men hittar aldrig det jag söker förrän efter att jag publicerat ett inlägg.

Nu hittade jag att jag måste ändra utskick från "Min Lön" till "Papper" för att kunna spara den anställde. Varför det är så hittade jag däremot inte men nu kan jag i alla fall gå vidare utan att förlora det jag redan skrivit in.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Annika,

Ser att du löst det men jag vill ändå svara dig. 

 

Klicka bara på spara så kommer ligger de uppgifter som du har skrivit in att ligga kvar men om du tittar på den anställda i listläget där du ser samtliga anställda så ser du att den anställda är rödmarkerad. I kolumnen Varning - längst ut till höger - ser du att det med står uppgifter saknas. Du kan inte göra en lön för en anställd med ofullständiga obligatoriska uppgifter men du ska kunna spara och slippa göra om det du påbörjat. Jag testade detta på en anställd där jag endast la in personnummer samt för- och efternamn. 

 

Välkommen tillbaka till forumet och ha en fin dag!

Tinna

Ja, det gick att göra så som du skriver men först efter att jag ändrat från Min Lön till Papper.

När Min Lön var markerad som lönebesked gick det inte att spara eller komma vidare och det valet fanns som default, jag valde det inte själv.