Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Standardinställning i utskriftsalternativ på lönekörning

Hej!

 

Varje gång jag avslutar en lönekörning måste jag klicka på Ändra utskriftsalternativ under Skicka för att kunna välja bot utskrift av kopior, utbetalningslista och bokföringsunderlag (vi skickar lönebesked med Kivra och hanterar både betalning och bokföring via fil). Varför finns det ingenstans man kan ändra standardinställningarna för detta, så att man slipper göra det på varje lönekörning man avslutar? Eller gör det det, och jag har bara inte lyckats hitta det? Fram till för kanske två-tre år sedan så kom programmet ihåg vilka inställningar man använde förra månaden och behöll dessa, men inte nu längre. Med tanke på att all utveckling går mer och mer mot digital hantering känns det lite märkligt att utskrifter ska vara automatiskt förvalt.

 

Är det någon som vet om det finns någon väg runt detta?

3 SVAR 3
CarinaEsp
CHAMPION

Har du Visma lön? Jag kör i Visma Lön 600 och har under rutan "Skicka" en blå text "Ändra utskriftsalternativ". Om du klickar på den blå texten så öppnas rutor under. Där kan du ändra hur du vill ha dina utskrifter för lönespecar, utbetalningslista och bokföringsunderlag.

 

Själv har jag lagt en pdf-skrivare som standardskrivare. Är det något som jag vill ha ut på papper så får jag byta skrivare 🙂 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo, det är precis det jag gör, varje gång jag avslutar en lönekörning. 🙂 Det jag önskade var möjlighet att lägga in standardinställningar för detta, så att man inte behöver ändra utskriftsalternativen manuellt varenda gång. Det är förvisso inget större arbete men jag kör löner för flera företag så får upprepa detta omkring 20 gånger per månad, och då blir det lite irriterande i längden.

När jag har gjort ändringar där så har det sparats efteråt, men jag har i o f s inte plockat bort utskrifterna helt eftersom jag väljer att skriva mot en pdf-skrivare.

Under företagsinställningar / Utskrifter så kan du välja att ta bort kopian av lönespecen. Då bör du inte få ut någon kopia på dessa i alla fall om du skickar originalen till Kivra.