Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Carina33
MEDLEM

Ta bort anställda från anställningsregistret

Hej.

 

Jag skulle väldigt gärna vilja att det tas fram en ny version där man har möjlighet att ta bort anställda från anställningsregistret som är äldre än 7 år. Eftersom det är minst 7 år som gäller för att spara bokföring enl. bokföringslagen ser jag ingen vits med att ha kvar "gamla" anställda längre än så eller finns andra regler som jag inte känner till? Om inte, uppmanar jag Visma att ordna med detta så snart som möjligt. Jag vet att det i forumet lite då och då har diskuterats just detta så nu är det dags att göra något åt det.

 

Vänligen Carina

4 SVAR 4
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej @Carina33 

Tack för din synpunkt, för tillfället är det inget vi aktivt arbetar med men vi har med oss din fråga inför kommande versioner. 

Jag uppmanar samtliga som önskar samma att antigen skriva eller gilla tråden. 

 

Annika9
MEDLEM

Hej, Håller absolut med. Det borde prioriteras

Ja, verkligen. Det är dags. Jag skrev om detta juni 2021 och fortfarande har inget gjorts 😞

Hej @Annika9 och @Carina33 

Förstår att ni saknar funktionen och att ni hör av er igen. 

Under våren 2022 gjorde vi en flytt av hela idéhanteringen från forumet direkt in till respektive produkt. Läs gärna mer om det i tipset Vi flyttar idéhanteringen från forumet till er produkter

 

I Visma Lön finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

 

 

Ha en fin vecka

//Tinna