Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ta ut komp delar av en dag.

Hej!
Jag har försökt ta ut komp delar av en dag, tex i slutet av dagen. Jag använder mig av appen Visma Lön Anställd. Problemet är att appen bara vill registrera det som att jag har tagit ut komp hela dagen. 

Ex. Jag stämplar in klockan 08.00, då min arbetsdag börjar. Jag vill gå klockan 15.00 och tar därmed ut 2 timmar komp i slutet av dagen, då min arbetstid tar slut 17.00. Men i min app och Visma Kalender ser det ut som om jag tagit ut 6 timmar komp.

Är det så att jag måste stämpla in och ut på något speciellt sätt för att kunna registrera enbart komp dessa två timmar? Vi har Visma Lön 600 på företaget. 

Med vänlig hälsning 
Marie-Louise Olesen Roos

5 SVAR 5
Monica T
UTFORSKARE

Man måste stämpla ut som vanligt, sen ange den saknade tiden som komp.
Jag tycker det vore bra med en möjlighet att ange frånvaroorsak vid utstämpling före ordinarie dags slut. Man kan ju vara sjuk och gå hem vid lunch t ex. Att då kunna stämpla ut - sjuk vore ju jättebra!
Jenny Lu
UTFORSKARE

Tänker också att du måste lägga 8-15 som arbetad tid och 15-17 som komp för att det ska registreras rätt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har alltså stämplat in och ut som vanligt fast klockan 15 istället för 17 och gått till fliken Dagar och ändrad där till att jag tagit ut komp. Men appen verkar inte fatta eller sätta i samband att jag tar ut 2 timmar i komp utan hela dagen omvandlas till komp.

Eller tänker ni att jag ska stämpla in 8 och ut 15 och sedan in och ut igen mellan 15 och 17?
Jenny Lu
UTFORSKARE

Den är inte så smart, om du väljer händelse Komp 8-15 kommer den sätta det under den perioden. Du måste välja Arbetad tid 8-15 och sedan lägga in Komp 15-17. Då ska det bli rätt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag förstår. Då ska jag pröva det. Tack!