Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Textrad hamnar fel på lönespec

Textrad med förklarande text som lagts på raden under viss löneart  (ex förklaring av utlägg, avdrag, provision) hamnar ofta längst ner eller under någon helt annan löneart på själva lönespecen. Blir väldigt förvirrande för den anställde.

8 SVAR 8
Christel9
UTFORSKARE

Nej.. hoppas inte detta stämmer!

Är det i Mitt lönebesked? Eller vid en pappersutskrift?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Både och tyvärr.
Annapanna1
UTFORSKARE

Det händer mig också! Vi kör pappersutskrifter.  
Finns det någon lösning? Man vill ju att det ska hänga ihop med raden man förklarar... 
Christel9
UTFORSKARE

Efter vilken uppdatering blir det så?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det har varit så ett tag, vet ej exakt från när, men vi har inte prioriterat att försöka lösa det. Nu har vi den senaste versionen av Lön 600 och har precis börjat med Mitt lönebesked och hoppades att det skulle bli rätt där. Men det blev det inte.
Christel9
UTFORSKARE

Okej, jag har inte märkt detta fel, även om jag nog sprungit på de flesta minor kopplade till Mitt lönebesked för övrigt.. Lite nervös över nya uppdateringar har jag tyvärr blivit.

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag får det att komma i rätt ordning.
Kontrollera att du har markerat Registreringsordning vid Sortering lönebeskedets rader under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar, Utsktifter mm.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Där hade vi svaret! Det var det andra alternativet som var markerat. Tack Anna! Nu kommer det säkert att bli rätt nästa lönekörning!
/Anna-Clara