Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tidsavdrag i Visma Lön Anställd

Tidsavdrag och tidsangivelser förvirrar i Visma Lön Anställd. Kan man registrera tid utan att det blir ett lunchavdrag? Ex.vis. Om man arbetar 8-12 och sedan tar kompledigt från 12-16 = 8 timmar fast man har ett schema som är 8-16.30 (lunchavdrag 30 min). Som det verkar nu så dras det lunch och tidsavdraget blir lägre än 4 timmar. Man måste ange sluttid 16.30 (lunchavdrag 30 min) för att avdraget ska bli 4 timmar.
/Marianne

4 SVAR 4
Sofie_17
MEDLEM

Om man tänker att man tar lunch 30 min först och kompar 12.30-16.30. Då borde det väl bli rätt?

Ja, det blir det. Lite klumpigt bara, tycker jag. Har du kommit före schematid på morgonen så kan du få plusflex också. Du måste själv räkna ut antal timmar och minuter som du tar ledigt. I vårt gamla system räknade systemet ut din totala arbetstid om du valde en frånvarotid när du loggande ut.
Våra anställda har reagerat på att det inte fixas automatiskt. 🙂
/Marianne
Sofie_17
MEDLEM

Håller helt med... Ibland är det väldigt knöligt att få till det rätt, mycket manuell handpåläggning 😕


Kanske något att fundera på inför framtida förändringar både för Visma men även för de som inte vill göra så mycket manuell handpåläggning 🙂

/Marianne