Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

helenkatarina
UTFORSKARE

Tillfälligt anställd - har ingen emailadress

Jag ska betala ut en enda lön till en person som egentligen inte är anställd utan har jobbat lite och sen kommer det inte bli mer. Jag har inte personens emailadress, tänker inte aktivera några digitala tjänster för den personen. Men när jag ska spara personens uppgifter i anställningsregistret så måste jag lägga in en mailadress. Krångel.

4 SVAR 4
CarinaEsp
CHAMPION

Borde inte vara krav på mailadress eftersom du kan skicka lönespecifikationen med posten. Har du ett Vismaprogram så kolla med supporten. De brukar vara mycket hjälpsamma.

ansun_
UTFORSKARE

Kontrollera hur det står att lönebeskedet ska skickas.

I Visma 600 är det på flik 3. Förvalt alternativ när du skapar en ny anställd är Visma Min Lön/Kivra och du måste manuellt ändra till Papper.

Om du inte ändrar till papper så blir e-postadress obligatoriskt.

helenkatarina
UTFORSKARE

Jamenvisst är det så! Tack! Det som var att jag stötte på patrull redan på flik 1 där det står att mailadress måste fyllas i. Gick jag till flik 3 och ändrade det förvalda till papper så gick det bra att gå vidare utan mailadress på flik 1.

 

En följdfråga: På flik 3 ska man fylla i aktuellt arbetsschema - förutom att det alltid är förvirrande - så vet jag inte hur jag gör denna gång - en engångsersättning för några timmars jobb...

Hej,

 

På våra styrelseledamöter har jag valt schemat "Ej schemalagd arbetstid". Du borde ha det valet hos dig också.

 

//Carina