Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AnnELarsson
MEDLEM

Timlön inte se antal timmar

Hej

Undrar om man på något sätt kan göra någon inställning på lönearten timlön ?

Vill inte att det skall stå antal då det händer att man missar och ändra... vi använder timmar veckovis

4 SVAR 4
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

 

Blir lite konfunderad... Om du glömmer att ändra timmarna så bör det ju bli fel lön, för har man timlön så ska ju antal timmar anges och raden ska räkna antal timmar gånger timlönen.

En lönespecifikation ska ju även vara tydlig för den anställde, så information ska nog aldrig plockas bort.

 

//Carina

Hej

Det vet jag, men jag menar innan jag startar så står ju hela månadens timmar redan.
Det är där jag önskar att det står 0 timmar (detta pga ibland är det ovana som gör lönen )

Vi registrerar timmar med datum och per vecka med övertid mm allt för att killarna skall kunna se bättre.
Vi vill inte klumpa ihop allt.....

Då är mitt tips att du kontaktar supporten. De har kanske något bra tips 🙂 

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej @AnnELarsson!

 

Detta går att lösa genom att välja ett oregelbundet arbetsschema på personen. Då lägger du in timmarna som den anställde arbetar istället för att få förslag på timmar.

Detta betyder också att om den anställde är frånvarande till exempel sjuk eller semester behöver du se till att det ligger en arbetstid som den anställde kan vara frånvarande från 🙂

Du kan läsa mer om oregelbunden arbetstid här: Arbetsschema Oregelbunden arbetstid »

 

Precis som @CarinaEsp skriver är du varmt välkommen att kontakta mina kollegor på supporten för fler tips om hur du gör bäst! Du hittar kontaktuppgifter här: vismaspcs.se/kontakta-oss

 

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~