Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Camilla13
MEDLEM

Tjänsten SQL Server kunde inte startas om

Hej,

 

Bytt till ny dator då den förra kraschade, försöker nu få igång Visma Lön. Visma Lön hänvisar till Visma Assist och där får jag upp följande felmeddelande när jag försöker reparera programmet;

 

Tjänsten SQL Server kunde inte startas om

Tjänsten SQL Server var avstängd och det gick inte att återstarta den

 

Lösning
Starta Visma Assist för Visma Lön och välj att reparera ditt program. Om problemen kvarstår, kontakta Visma Spcs.

 

Vad behöver jag göra för att få igång programmet? Tack!

 

Mvh Camilla

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Camilla!
Om du inte redan har varit i kontakt med supporten eller löst det själv så rekommenderar jag att du börjar med att starta om din dator och sedan kör du en reparation via Visma Assist Lön. 

 

Du hittar programmet under Startmenyn i Windows - Visma Spcs - Visma Assist. Klicka på Visma Assist Lön och välj Reparera Visma Lön. Prova sedan att starta programmet. Skulle det ändå inte fungera så gå in under Startmenyn i Windows - Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster. Kontrollera att tjänsten SQL Server (Visma) står som Körs. Om den inte står som Körs, högerklicka på den och välj Starta.

 

Om den inte går starta kommer förmodligen ett felmeddelande att visas. Var noga med att notera det samt om det finns någon felkod och sedan tar du kontakt med supporten så hjälper vi dig gärna. 
 

Hoppas det löser sig och annars är du varmt välkommen att höra av dig 
//Tinna
 

Hej Tinna,

 

Jag fick hjälp av supporten som löste det efter att ha klurat lite. 🙂

Tack!

 

Mvh Camilla

Tack Camilla för att du återkopplade. Funderade på hur det hade gått för dig och är glad att ni löste det tillsammans. 

 

Ha en härlig onsdag och välkommen tillbaka till forumet!

//Tinna