Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Total bruttolön på anställda över 25 år

Hej!
Jag arbetar i löneprogrammet Visma 600, vi har brutet räkenskapsår per 170430. Hur får jag ut underlag på löneskatt dvs löneunderlag för de som är fyllda 25 år.
Med vänlig hälsning Jeanette

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag skulle ta ut en Ackumulatorlista på ackumulatorn Bruttolön, skattegrundande (under Utskrifter och Spårning - Utskrifter - Övrigt), med urval på aktuella datum man vill ha den på. Dessvärre kan man inte göra några urval på födelsedatum på utskriften, men det kan du lösa på två sätt.

1. Ange ett utskriftsurval på alla de personer som ännu inte fyllt 25, vilket görs på fliken Rapportering på varje anställd i registret. Sätt t ex en 1:a på de som är under 26, så har du möjlighet att göra ett urval på det utskriftsvalet på din utskrift. Då kommer enbart dessa personer med.

2. Skapa en egen rapport under Utskrifter och spårning -  Skapa egna utskrifter. Välj is så fall Ackumulatorhistorik längst upp till vänster, samt Anställningsnummer i Beskrivningsfält-  Välj de kolumnerna du vill ska visas på utskriften (t ex namn och ackumulatorn Bruttolön, skattegrundande (genom att bocka i den bocken). På Urval längst ner till vänster, kan du sätta en bock efter Anst - Personnr, vilket innebär att du kommer kunna göra ett urval på personnummer när du sparat ner utskriften. Tryck slutligen på Spara nere till höger och spara rapporten på den föreslagna sökvägen, med ett lämpligt namn. Du hittar sedan din rapport under Utskrifter och Spårning - Utskrifter - Egna utskrifter, där du kan ta ut den med urvalet <920101 på personnumret, så kommer enbart de anställda med som är födda tidigare än 1:e jan 1992.

/Karl