Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annapanna1
UTFORSKARE

Traktamente på projekt

Jag vill registrera kostnader för traktamente på projekt när jag gör lön, men jag får det inte att fungera. Det går inte att skriva något i rutan för projekt.
Det här är ju en kostnad som i allra högsta grad är kopplad till vissa projekt, så jag tycker verkligen att det borde fungera.
Kan det vara något jag har glömt att bocka i nånstans för att aktivera funktionen? Tacksam för hjälp.

6 SVAR 6
KenArd
CHAMPION

Hej Annapanna,
Du hittar den magiska kryssrutan under företagsinställningar/ bokföring;)

MVH

Kenneth
Annapanna1
UTFORSKARE

Oj, där fanns det jättemånga kryssrutor. Ingen som är kopplad till just traktamente dock. Men vid raden för "Redovisning av lönekostnader"  är både resultatenhet och projekt ikryssade redan.
Vi använder projektfunktionen för andra kostnader, tex utlägg som personalen har gjort. Jag jämförde lönarterna för traktamente och utlägg, för att se om det var något i upplägget där, men det skiljer bara på uppenbara saker som skatt och bokföringskonto, så där blev jag inte heller klokare...
KenArd
CHAMPION

Hej Annapanna,
Men om du bockat i projekt under bokföring borde du kunna fylla i projekt på trakt?




MVH

Kenneth
Annapanna1
UTFORSKARE

Tack snälla för ditt engagemang. Jag testade att fylla i projekt i just den rutan du visar, men då fick jag projektet på allt den dagen, även tex milersättning, och jag vill bara ha på traktamentet. Jag vill kunna skriva projektnummer manuellt på den/de lönerader det gäller, det är den rutan som det inte går att skriva i. Varken på snabbvalet eller på "lönespecen". Det går dock att ställa markören där, som om man skulle kunna skriva, men det går inte... 



Jag får knappa in det manuellt när jag bokför lönerna sen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Annapanna!

När du har fått in snabbvalet med traktamente och milersättning på lönespecifikationen så kan du högerklicka på den gröna ringen för snabbvalet. I menyn som du får fram väljer du sedan alternativet "Konvertera snabbval till rader".



Då kommer den färgade cirkeln att försvinna men lönearterna kommer ligga kvar. Nu kan du fritt lägga in ett projekt bara på raden för traktamente.

Trevlig helg!

/Fredric
Annapanna1
UTFORSKARE

Toppen! Så var det man skulle göra. Tack snälla för hjälpen!