Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Uppdaterade löneprogrammet till senaste version, nu när jag öppnar finns inget företag kvar

Uppdaterade lön 300 till senaste version. nu när jag öppnar finns inget företag kvar utan programmet vill att jag skall skapa nytt? tänker att det måste finnas kvar någonstans?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mikael!

Enklast är det om du har en säkerhetskopia tagen innan du gjorde uppdateringen, så kan du läsa in den. 

Men de finns kvar på din dator, du kan kontakta mina kollegor på Supporten så hjälper de dig, se Kontakta oss.

Vill du lösa det själv gör du enligt följande, men är du det minsta osäker så är det bäst att kontakta oss enligt ovan.

Instruktion
Det händer ibland att företagsfilerna inte kopieras över korrekt vid installationen efter byte av SQL-version. Det kan du då göra manuellt är detta.
1. Gå in under C:\ProgramData\Visma\Shared Data. Här finns det oftast 2 kataloger.
2. Gå in i den som heter MSSQL10_50.VISMA. (Kan även heta MSSQL.1)
3. Klicka vidare in till MSSQL och sedan Data.

4. Kopiera företagsfilerna:
SPCS_Lön_FtgX.mdf
SPCS_Lön_FtgX_log.ldf

5. Gå sedan in på C:\ProgramData\Visma\Shared data\MSSQL12.VISMA\MSSQL\DATA  
6. Klistra in dina kopierade filer här, dvs de ovan. 
7. Gå sedan in under Alla program på din dator och sök upp Visma Assist Löneprogram. Kör det programmet och välj Reparera.  Obs! 
Det är viktigt att inte kopiera över systemfilerna som tillhör den gamla instansen:


master.mdf
mastlog.ldf
model.mdf
modellog.ldf
MSDBData.mdf
MSDBLog.ldf
tempdb.mdf
templog.ldf

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
När du skriver i din instruktion " gå sedan in på" verkar det fattas något?
alltså var går jag in och klistrar in?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, du har rätt. Det måste fallit bort när jag svarade, ber om ursäkt för det. Nu har jag kompletterat med sökvägen.