Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Uppgradera Visma lön 100 till lön 300

Jag försöker uppgradera mitt visma lön 100 till 300.
Jag har gjort installationen men sedan händer inget mer, det kommer inte upp någon ny ikon på skrivbordet, det finns ingen annan när jag söker på visma lön och när jag klickar på den gamla ikonen så kommer jag bara in i visma 100.
Har jag missat något?

4 SVAR 4
Mallan
NY MEDLEM

Testa att att uppdatera din licens. 
Det gör du under Hjälp - Om Visma Lön - Uppdatera licens.
Installationen är en och samma för alla storlekar av Visma Lön, det är licensen som styr vilken av varianterna som man kommer in i. 
Tänk på att ta en säkerhetskopia innan du uppdaterar licensen. 
När du väl har öppnar ditt företag i Lön 300 kan du inte nedgradera tillbaka till lön 100 med det företaget. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

tack! 🙂
Lord__
MEDLEM

Jag ser inte att det står visma Lön 300 i mitt program även att jag gjort enligt ovan, vad är fel? Ser inte annorlunda ut mot Visma Lön 100 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lord,

Ser att du uppgraderad till Lön 300 förra veckan.

Om du går in under Hjälp - står det då Om Visma Lön 100 eller 300?
Står det Om Visma Lön 100 -  klicka igen och välja Uppdatera licensen - kolla att du har skrivit in rätt Kundnummer, Organisationsnummer och Kontaktperson - välj Nästa - får du upp en ruta där du kan välja Visma Lön 100, 300, 600 - isåfall klickar du på Visma Lön 300 - OK - därefter ska aktiveringen vara klar.

Får du inte rätt på det, rekommenderar jag att du kontaktar oss via chatt/telefon så vi kan kika närmare på det

Ha en fin dag
/Susan