Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad kommer summan på löneart 9102 ifrån?

Hej,

jag får upp löneart 9102 automatiskt när jag bockar i slutlön för utbetalning av semesterersättn.

Jag kan inte koppla den summan till någon av ersättningarna. Hör den ihop med Övertid?

Med vänlig hälsning E

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Löneart 9102 motsvarar semesterersättning baserad rörliga delar som betalats ut under året. Exempel på rörliga delar kan vara övertidsersättning, OB-ersättning, provision med mera. För att se hur mycket rörliga delar du betalat ut till den anställde kan du skriva ut en ackumulatorlista på önskad period där du gör urval på anställd och ackumulatorn Semestergrundande rörlig lön.

Hur beräkningen görs av beloppet den anställde sedan ska få kan du läsa om i beräkningsdokumentet för det semestervillkor som den anställde följer. Du hittar det under Semester - Beräkning semestervillkor på följande sida: Välkommen till hjälpen för Visma Lön 600.
Jenny Lu
UTFORSKARE

Kan man även se det aktuella värdet för den ackumulerade rörliga lönen? Hur gör jag då det lättast?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Ja det kan du. Jag kanske var lite otydlig i mitt första svar men för att se hur mycket ackumulerad rörlig lön du betalat ut, som programmet sedan ska göra sin semesterberäkning på, kan du skriva ut ackumulatorlistan på det sätt jag tipsade om ovan. 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för hjälpen! 🙂

Med vänlig hälsning Emma