Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

johnblue
MEDLEM

Var ändrar en anställd sin adress?

Hej!

Anställda kan ju ändra sin email, telefon mm på Visma Online (Min Lön). Var ändrar de sin postadress?

2 GODKÄNDA SVAR

Nej den anställde kan inte ändra adressen, bara löneadministratören.

Visa lösning i originalinlägg

Malin_69
MEDLEM

Jag håller med Cristel9. Jag vill t.ex en gång per år be de anställde kolla vilken adress som är registrerad och meddela mig om de bytt adress. För att på så sätt hålla personalregistret uppdaterat. Och man kan dubbelkolla att rätt skattetabell ligger inne etc. Eller om man vill skicka något per post till personalen. 

Visa lösning i originalinlägg

6 SVAR 6
Saku__
UTFORSKARE

Det kan man göra på personalkortet i löneprogrammet.

Tack för snabbt svar. Och för att inte anta fel, så förstår jag det som att den anställda själv alltså inte kan göra det på sin profil någonstans?

Nej den anställde kan inte ändra adressen, bara löneadministratören.

Som jag önskat tidigare...

Att den anställde ska se vilken adress den har på lönebeskedet, inte att det bara ska synas i löneprogrammet hade varit bra! Bara i pappersutskrift följer adress med. Alltså ser inte den anställde att jag har fel adress i löneprogrammet. Däremot skulle jag inte önska att den anställde bara skulle fylla i det, alltså att det blir låst för mig (likt namn och mailadress är idag) Jag som löneadm behöver kunna fylla i adressen.

Malin_69
MEDLEM

Jag håller med Cristel9. Jag vill t.ex en gång per år be de anställde kolla vilken adress som är registrerad och meddela mig om de bytt adress. För att på så sätt hålla personalregistret uppdaterat. Och man kan dubbelkolla att rätt skattetabell ligger inne etc. Eller om man vill skicka något per post till personalen. 

Hej @Malin_69

Vi ser gärna att du registrerar detta som ett som ett önskemål inifrån Visma Lön Anställd eftersom att det är via Visma Min Lön som adress inte kommer med.

För att registrera ett önskemål i Visma Lön Anställd så klickar du på knappen längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma Lön Anställd. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

Tack för att du hörde av dig till oss i forumet

/Tinna