Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vård av närstående lönearter saknas

Hur får jag en löneart för Vård av närstående semestergrundande och Vård av närstående ej semestergrundande i lön 600 för tjänsteman månadslön./Ann

5 SVAR 5
KenArd
CHAMPION

Hej Ann,
Kopiera 3360 och 3362 och döp dom till något lämpligt (Vård av närstående).

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tror inte att det fungerar eftersom det gäller en månadslön och
jag ser att dessa lönearter avser timlön.
KenArd
CHAMPION

Hej Ann,
Fel av mig, rätt av dig!
Det är ju samma beräkning som VAB, 100% avdrag och 80% från F-Kassan så gör två kopior av 3318, på den ena tar du bort semestergrundande på flik 2 och kan använda den från dag 46 vanligen av dom totalt 100 dagarna.

MVH

Kenneth
ChristinaL70
MEDLEM

Hej! Läser ovan men har en anställd som vårdat anhörig en hel månad (aug) och när jag använder kod 33811 (kopierad från 3381 som ovan) blir avdraget STÖRRE än månadslönen. Förmodligen då den räknar på timmar och det är fler timmar i aug än i sept och det känns ju fel. Ska man inte lägga upp ytterligare en kod som heter typ Vård av anhörig hel månad? Ungefär som man gör vid sjukdom.

Hej @ChristinaL70

Välkommen som ny forummedlem! 

 

Det du skriver stämmer och det blir olika belopp då det är ett timavdrag som görs. I programmet finns ingen färdig löneart för Vård av närstående hel månad men du skulle kunna skapa en kopia av löneart 3128 Sjukavdrag per dag 100% hel månad dag 15-90 som har -Månadslön i beräkningformel. Tänk på att ändra benämning på din kopierade löneart samt se över så alla inställningar stämmer enligt ditt företags regler. 

 

Lycka till och välkommen tillbaka till forumet!

//Tinna