Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Saku__
UTFORSKARE

Varning att det saknas uppgifter vid FORA-rapportering

När jag ska ta fram FORA rapport, får jag varning om att det saknas uppgifter på en anställd.
Och programmet kan inte skapa fil förrän jag har fyllt i de saknade uppgifterna på den anställde.
Säger inget om vad för uppgift som saknas. 
Denna person har slutat under året och jag har raderat hans clearing- och bankkontonummer.
När jag tillslut fyller i dessa fält igen, lyckas jag skapa fil med FORA rapport.
I och med GDPR, så raderar vi clearing- och bankkontonummer två månader efter att den anställde har slutat.

4 SVAR 4
annasarnehed
MEDLEM

Du kan ändra till kontant utbetalning på den anställde så slipper du få fälten för bankuppgifter som rödmarkerade.
Saku__
UTFORSKARE

Någon på supporten?

Johan Svensk
ANSTÄLLD

Hej Saku! 
När du raderar bankuppgifterna och sparar ska du få en varning om att alla fält inte är korrekt ifyllda, att det då inte går att använda programmet fullt ut samt vilka uppgifter som är fel. Fora-rapporteringen är en av delarna som inte går att skapa om dessa uppgifterna saknas (med vald inställning). 
För att ta bort uppgifterna utan att råka ut för detta felmeddelande, är det som Anna skriver ovanför. Du behöver ändra utbetalningsmetod till Kontant, för att inte behöva ange några bankuppgifter 🙂

/Johan

Tack!