Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anna-Lena E
MEDLEM

Visma Lön Anställd - enbart behöva registrera frånvaro

Hej,

Jag är löneadministratör och har precis anslutit ett av våra koncernbolag till Visma Lön Anställd. Vi har enbart tjänstemän som jobbar heltid 100% så jag undrar om det går att ställa in så att man bara behöver registrera avvikelser? Dvs de dagar man jobbat enligt schemat så läggs det in per automatik?

Med vänlig hälsning

Anna-Lena Efraimsson 

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har samma fråga

Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Anna-Lena!

 

Om du ställer in att de anställda har förtroendetid så registrerar de bara avvikelser, dock fungerar det bara för anställda med månadslön.

Inställningen för förtroendetid gör du genom att byta avtal på de anställda under Anställda - klicka upp den anställde i listan - Avtal - Byt avtal. Vill du läsa mer om hur du ändrar detta kan du kika på vårt hjälpavsnitt Redigera uppgifter för anställd.

 

Om något känns oklart eller om du har andra funderingar är du alltid välkommen att återkomma till oss i forumet.

Önskar dig en fin onsdag!

/Tinne

 

Toppen, tusen tack 🙂

Hej!

 

Vi håller på att rulla ut en uppdatering av appen Lön Anställd där det går att ställa in om man vill visa knapparna för in- och utstämpling. Läs mer här: Nyhet appen Lön Anställd: Gömda in- och utknappar för anställd med förtroendetid »

 

Hoppas att detta kan underlätta ytterligare för de anställda!

 

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~