Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma Min Lön som löneadministratör

Hur ska jag som löneadmistratör kunna ta emot mina lönebesked i visma min lön då den inloggningen säger att jag inte har tillgång till mina lönebesked eftersom jag är registrerad som admistratör. Kan jag ha 2 inloggningar till visma en som anställd för att nå mina lönebesked och en som löneadmistratör?

4 SVAR 4
Christel9
UTFORSKARE

Ja, med hjälp av två olika mailadresser går det.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag fick svaret från visma support för någon tid sen att jag inte kunde ha olika mailadresser i systemet utan jag kunde bara logga in med en mail.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har fått samma besked som ABS
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej alla!
Det går bra att få lönebeskedet digital med Visma Min Lön även om du är löneadministratör. Det viktiga är att du ligger upplagd som anställd i anställningsregistret i löneprogrammet och har inställning för Min Lön
Viktigt att du anger din e-postadress på arbete i registret. Det ska gå bra att använda samma e-post som du har som löneadministratör. 

Du kan sedan logga in på vismaspcs.se och välja tjänsten för Visma Min Lön eller använda appen Min Lön för att se ditt lönebesked.

Om du som löneadministratör också skulle använda Visma Lön Anställd så kommer du ha ett val för dina egen kalender och ett val för att se allas kalender när du loggar in i tjänsten, om du använder samma e-post som löneadministratör och anställd alltså. 

Jobbar ni som en byrå så har du en speciell användare hos dina kunder. Ska du köra löneprogrammet och Visma Lön Anställd eller Min Lön för den egna byrån så behöver man köra löneprogrammet fristående. 


Får ni inte det till att fungera, återkom med vad som händer och om ni får något felmeddelande så kikar vi på det 🙂 

Ha det gott!
/Sanna